Blogtable: Modern in najboljši deck

Zaradi dobrega odziva na prejšnji Blogtable sem se odločil za še en tovrsten prispevek, tokrat na temo ki je preko spleta (t.j. reddit) burila duhove – kateri deck je najboljši v formatu Modern? Pri Channel Fireball je bil objavljen članek The 25 Best Decks in Modern, svoje pa so napisali tudi pri Modern Nexusu. Za vas so spregovorili nekateri aktivni člani slovenske MTG scene. Torej..

Kateri Modern deck je trenutno najboljši, če ta sploh obstaja? Bi se strinjali da je Modern format, ki nagrajuje znanje deckov in posameznih match-upov bolj kot pa igranje “najboljšega” decka?

Andrej Rutar, Planeswalker.eu: Po mojem ne obstaja. Bi se strinjal z izjavo, da modern nagrajuje znanje igranja deckov, še bolj pa poznavanje metagamea in priprave sideboarda in decka na pričakovan metagame.

Blaž Hren: Mislim, da v Modernu ni najboljšega decka. Lahko govorimo samo o deckih, ki najbolj konsistentno omogočajo igranje določene strategije v danem kontekstu torej t.i. meta game-u. Trenutno se zdi, da prevladujeta predvsem dve strategiji, Bant Eldraziji in Dredge. Poleg tega je potrebno omeniti še zmeraj prisotna Jund in Affinity, ki se s svojo konsistentnostjo že od samega začetka Moderna več ali manj uspešno bojujeta s številnimi strategijami in arhetipi, ki v danem obdobju prevladujejo.
Vsekakor se strinjam, da je Modern format, kjer je poznavanje lastnega decka in njegovih match-upov ključnega pomena pri doseganju rezultatov. Magic je kompleksna igra, kjer velikokrat o izidu odločajo majhni detajli in nianse. V takih trenutkih poznavanje deckov velikokrat prevaga kamenček na eno ali drugo stran.

Kunič, dvakratni član WMC reprezentance: Seveda obstaja! To je deck, ki ga bom igral na naslednjem Modern turnirju (kateri, še ne vem). Se mi pa zdi neumno lestvico najboljših deckov delat, kvečjemu bi jih nekaj deset lahko dali v kategorijo “playable”. Se bi strinjal.

Jan Holc: Po mojem mnenju trenutno ni tako imenovanega najboljšega decka, ker so si številni decki tako blizu da ne moremo reči da dominira samo en. Že od nekdaj sem govoril da poznavanje match-upov in še bolj poznavanje svojega decka, da ti prinašajo veliko prednost. Kajti moraš vedeti kaj keep-at, kaj so tvoji out-i v določenih match-upih, pravilno sideboard-at, kako igrati kakšno karto in kdaj v različnih match-upih itd. tako da bi rekel nekdo ki ne pozna Modern formata in njegovih deckov največkrat izgubi ravno zaradi tega.

Mario: Pomoje bi težko pin-pointal najboljši deck. V Modernu, kot v Magicu nasplošno, lahko vsak deck premaga vsakega. Sedaj kako pogosto in zanesljivo se bo to zgodilo je drugo vprašanje. Sem pa mnenja da zagotovo obstaja nabor deckov kateri so za razred ali dva boljši od ostalih.
Glede poznavanja decka napram igranja “najboljšega” z malo izkušnjam se bom kar strinjal da poznavanje lastnega decka z veliko preigranimi igrami pomeni dosti več kot pa “na papirju dober deck” z malo izkušnjami. Šele ko odigraš kar nekaj iger dobiš res tisto globino, kjer poznaš določene matchupe ali pa vsaj tipe matchupov da si res samozavesten v določene playje in poteze ki si jih naredil, predvsem pa se to pokaže pri sestavi sideboarda in sideboardanju, kjer veš kaj in v kakem število nekaj res potrebuješ.

Rene Petrovič: V človekovi naravi je, da neke stvari popredalčka in uvršča v lestvice – mislim, da Magic pri tem ni nobena izjema. Kar se tiče samega najboljšega decka je precej odvisno od tega, kaj seveda definicija najboljšega je. Ali je to deck, ki ima proti vsakemu decku možnost zmagati? Potem je to Jund. Ali je to deck, ki lahko zmaga najhitreje? Infect. V Modernu je zelo veliko odvisno od samega metagame-a. Kadar nasprotniki niso pripravljeni na Affinity in Dredge sta to decka, ki z veliko lahkoto prideta do zmage. Zato mislim, da je veliko bolj kot poznavanje match-upov, ki je seveda vseeno ključno, pomembna prava izbira decka – kar ne pomeni nujno tudi najboljšega decka.

Rok Vrenjak Lazič: Najboljši deck je tisti deck, katerega rad igraš in dosežeš rezultate z njim. Nekega univerzalnega najboljšega decka ni po mojem mnenju. So pa decki ki skozi čas ostajajo in bojo vedno dobri oz. dosegali rezultate in ljudje jih bodo radi igrali. Modern je format, ki nagrajuje bolj znanje deckov in posameznih match-upov, kot pa enostavno igranje “najboljšega” decka. Ljudje smo si različni, vsak ima svoje ideje, stil igranja in poznavanje formata. Tisti, ki dobro pozna format, je prilagodljiv in iznajdljiv in ima po mojem mnenju več možnosti za uspeh kot tisti, ki enostavno vzame najbolj popularen deck in upa na najboljše.

Šel: Menim, da Modern deluje po pravilih “kamen, papir, škarje”, torej nima najboljšega decka, vendar pa zame obstajata dva, ki sta nad ostalimi: BGx in Affinity. Prvi lahko igra v igri vlogo kontrole proti aggro deckom ali pa postane agresor proti pravim kontrolam, je odporen na “hate” in ti omogoča igrati pošteno igro proti kateremukoli decku. Drugi pa je najhitrejši linearen deck, z največ sinergije in zahteva od nasprotnikov da zanj namenijo dobršen del sideboarda oz. specifične karte. S trditvijo se strinjam, vendar je treba dodati, da se je treba osredotočiti kateri deck hočeš obvladati, ta pa more biti tier 1, mogoče tier 2.

Tim Vakselj: Najboljši Modern deck ne obstaja. Obstaja seveda kopica deckov, ki so izpopolnjeni do te mere, da konsistentno dosegajo dobre rezultate, vendar je potrebno upoštevati varianco, ki je sestavni del Magica. Strinjam se s trditvijo, da Modern nagrajuje poznavanje formata in deckov, zato je povsem mogoče, da dober igralec dosega dobre rezultate z lastnim brewom oz. deckom, ki ni smatran za Tier 1. To je tudi razlog za pojav marsikaterega decka kot npr. Lantern Control. Vse, kar je potrebno, je zmagati na večjem turnirju (GP, ProTour itd.) in deck pridobi privržence, ki potem vsak po svoje oblikujejo deck in med seboj primerajo rezultate. Če se zmage ponovijo, potem je to znak konsistence in dobrega deckbuildinga.

MTG Metagame Circle

Če bi šli danes na Grand Prix v formatu Modern, kateri deck bi vzeli s seboj in kako bi izgledal vaš sideboard?

Rutar: Vzel bi Bant Eldrazi, saj je močan deck, hkrati pa vsebuje belo, ki mu daje močne SB karte. Malo je švoh na Blood Moon in decke, ki gredo over the top, ima pa dober match up proti midrange deckom in dobre sideboard karta. V SB bi bili sigurno odgovori za graveyard decke in affitniy, kakšne dodatne karte za midrange matchupe, ter dodatni removal za agrote in counterspelli za combo decke.

Hren: GP dogodek je dogodek, kjer zelo težko predvidevamo kateri decki bodo najbolj igrani, poleg tega pa veliko igralcev prinese t.i. home-brew decke. Zato je velikokrat pravilna odločitev igrati deck, ki s svojo selekcijo kart najbolj učinkovito pokrije široko paleto različnih strategij ali pa s svojo agresivnostjo onemogoči nasprotnikom razviti svojo igro. Jund in Affinity sta lep primer takega decka. Osebno bi s seboj zmeraj vzel deck, ki ga v danem obdobju igram. Trenutno je to UWR Nahiri. Sideboard bi delno prilagodil deckom za katere menim, da se bodo pojavili v večjem številu ter imam proti njim slabši match-up . Trenutno sta to po mojem mnenju Dredge in Bant Eldraziji. To je seveda lahko tudi dvorezen meč, saj je pomembno, da imajo karte iz sideboard-a čim večjo aplikativnost v različnih match-upih. Za dredge bi izbiral med Rest in Peace ali Relic of Progenitus (2x). RiP avtomatsko negira nekatere ključne karte v mojem decku vendar pa po drugi strani popolnoma onemogoči decke kot so Dredge, Reanimator in Living End. Za Bant Eldrazije bi vsekakor imel vsaj en morda dva t.i. sweeper-ja. Predvsem Supreme Verdict saj igrajo določeno število counterjev post-sideboard (Stubborn Denial). Drugi sklop deckov za kateri bi pripravil sideboard so t.i. spell based combo decki ter različne tron strategije proti katerim ima UWR tradicionlano slabši match-up. To so decki kot na primer Ad Nauseam, razilčne Scapeshift variante, RG Tron, Tron Eldraziji ipd., proti tem strategijam bi rad čim hitreje končal igro. 2x Geist of Saint Traft, 1x Vendilion Clique omogočajo, da se deck spremeni v bolj tempo based strategijo. Poleg tega sta obe karti odlični tudi proti različnim variantam kontrol deckov. Poleg tega bi imel še counter paket v obliki 2x Negate ter 1x Dispel, ki je uporaben proti zgoraj naštetim strategijam ter v številnih drugih match-upih. Tretji sklop kart bi poskušal pokriti decke, ki se tradicionlano pojavljajo na GPjih in drugih večjih eventih. Jund, Affinity, Infect, Burn in druge agresivne strategije. Nekatere že omenjene karte so uporabne tudi proti tem deckom in to je po mojem mnenju bistveno pri oblikovanju dobrega sidebaorda. Wear/Tear in Engineered Explosives obenem predstavljata odgovor na karte, ki jih lahko nasprotnik igra kot specifičen odgovor na moj deck (Graffdiger’s cage, Chalice of the Void, Blood Moon itd), poleg tega pa sta odlični tudi proti Affinityu, predvsem Engineered Explosives pa tudi proti Jundu, crature based deckom itd. Izzet Staticaster in Anger of the Gods sta dodatni varovalki proti deckom, ki poskušajo razpršiti svoje threath-e ali pa igrati veliko value creatur-jev. To so različne token strategije, Company decki ter podobne strategije, ki poskušajo ustvarjati prednost z mana dorki in kartami kot so Kitchen Finks, Voice of Resurgence itd. Elspeth, Sun’s Champion je dodaten win-condition, predvsem proti različnim BGx ter podobnim deckom, proti katerim pričakujem dolgo igro. Timely Reinforcement za strategije, ki so izjemno agresivne, Burn, Suicide Zoo, Merfolki etc

UWR Nahiri sideboard
2x Geist of Saint Traft
1x Vendilion clique
1x Supreme Verdict
1x Anger of the Gods
1x Engineered Explosives
1x Wear/Tear
1x Dispel
2x Negate
2x Rest in Peace
1x Elspeth, Sun’s Champion
1x Izzet Staticaster
1x Timely Reinforcements

Kunič: Igral bi nek kombo solitaire deck, da bi bile runde čim hitrejše. Infect, Scapeshift ali Goryo’s Vengeance, najbrž. Utrujenost v zadnjih rundah pa to. Sideboard bi vseboval 15 kart (hoho, duhovito!)

Scapeshift combo

Holc: Vzel bi infect zato ker ga najbolj poznam. Sideboard pa je tak

1x Dispel
1x Spell Pierce
3x Dismember
1x Sylvan Scrying
1x Viridian Corrupter
4x Nature’s Claim
2x Kitchen Finks
1x Grafdigger’s Cage
1x Wild Defiance

Mario: Verjetno bi za GP vzel kar RG Breach Valakut, deck ki sem ga zadnje čase najbolj preigral in vem kaj lahko pričakujem od vsakega matchupa. Deck je žal kar občutljiv proti infectu in death’s shadow agrotu, zato bi sideboard poskušal orientirat proti temu. Verjetno z določenim številom “inženirskih eksplozij”.

Rene: Trenutno je moj najljubši deck Bant Eldrazi – velike kreature, ki jih igram ahead of curve. To bi bil moj safe choice. Ker pa rad občasno tudi reskiram, bi se mogoče v zadnjem momentu odločil za Dredge – kadar so nasprotniki nepripravljeni je deck praktično nepremagljiv.

SB (Bant Eldrazi):
2 Engineered Explosives, 1 Worship, 3 Stubborn Denial, 2 Grafdigger’s Cage, 1 Rest in Peace, 1 Elspeth, Sun’s Champion, 2 Blessed Alliance, 2 Stony Silence, 1 Thragtusk

Thought Knot Seer

Lazič: Vzel bi trenutno “najboljši” deck Mardu control. Sideboard bi imel: 3x Fulminator Mage, 1x Stony Silence, Elspeth Sun’s Champion, 3x Leyline of the Void, Collective Brutallity, Grim Lavamancer, Crackling Doom, 2x Wear Tear, Anger of the Godz, Wrath of the Godz.

Šel: Vzel bi Jund, ker ga po mojem mnenju znam igrati najbolje (od vseh deckov, ki sem jih igral, da ne bo pomote – ne da ga igram najbolje na svetu). SB techov se ne razkriva.

Vakselj: Najverjetneje bi se odločil za Elfe. So deck, ki ga igram najdlje in se z njim počutim najbolj udobno. Ker gre za velik turnir bi sideboard zajemal širši metagame kot je naš lokalni. Izgledal bi nekako takole:

2x Path to Exile
2x Stony Silence
2x Rest in Peace
2x Mark of Asylum
2x Fracturing Gust
1x Melira, Sylvok Outcast
1x Kataki, War’s Wage
1x Anafenza, the Foremost
1x Chameleon Colossus
1x Essence Warden

Karta ki je najbližje ban-u, ter karta ki je najbližje da se vrne v Modern?

Rutar: Najbližje banu je po mojem Become Immense, sam bi še raje bannal Mox Opal, pa se bojim da ga nikoli ne bodo. Stoneforge Mystic bi se res lahko vrnil, osebno ne vidim razloga za ban. Praktično noben equipment se ne igra v Tier 1 deckih.

Hren: Najbližje ban-u je po mojem mnenju Become Immense, po power- levelu zeleni Treasure Cruise. Na srečo se karta ne igra v veliko različnih strategijah tako da se uporablja samo v dveh resnih deckih (Infect in Suicide Zoo). Glede na to, da sta oba decka prevladovala le za kratek čas menim, da do ban-a ne bo prišlo kljub temu, da karta omogoča relativno konsistentno kršitev t.i. T4 rule-a v modernu.

Kunič: Blood Moon. Butasta karta za butaste igralce (hec, hec!). Upam, ker bi igram s tem na battlefield-u ponavadi težko rekli igre. Mogoče še Ensnaring Bridge in Choke, čeprav ti dve nista niti blizu tečnosti Moon-a. Verjetno bi preživeli unban Bloodbraid Elf-a. Preordain se mi tudi ne zdi too stronk.

Blood Moon

Holc: Jace, the Mind Sculptor. Ne vem če bi si kdaj upali unbanat to karto ampak za moje pojme v trenutnem Modernu ta karta ne bi bila tako broken da bi naprimer bila v GP top 8 v vseh deckih po 4 kopije. To je zamene znak, da določena karta ne sme biti v formatu.

Mario: Trenutno niti ne vidim karte ki bi bila vredna bena, morda je Become Immense še najbližji. Green Sun’s Zenith po mojem mnenju nima kaj iskati na banlisti, zato mislim da ima največji potencial da se vrne v Modern. Nimam pa nekih pretiranih upov da bo kdaj WOTC to dejansko naredil.

Rene: Golgari Grave-Troll. Mislim, da Wizardi malo preveč pushajo Dredge. Že s Prized Amalgamom in Insolent Neonate je bil deck dovolj kompetitiven po unbannu Golgari Grave Trolla. S Cathartic Reunion se tehtnica nagiba vedno bolj v nefer smer.

Lazič: To pa ne bi vedel, verjetno jo morajo še naprintat, trenutno se mi zdi zdrava meta v Modernu, kjer je vse mogoče.

Šel: Srčno upam, da je najbližje banu t.i. goljufivček oz. Become immense. Upam, da se v Modern vrne Splinter Twin, da malo pokontrolira vse te linearne decke, ki so se preveč razpasli. Jund sam težko opravlja vlogo policaja.

Art by Jaime Jones
Art by Jaime Jones

Vakselj: Glede na to, da je bila zadnja sprememba banliste aprila ob izidu Shadows over Innistrad, so očitno Wizardi zadovoljni s trenutnim stanjem v Modernu. Ker trenutno igram RG Ponza, se mi najbolj primeren kandidat za ban zdi Blood Moon. Modern je format z zelo greedy manabasom. Tako lahko T2 Blood Moon pomeni praktično konec igre. Po drugi strani pa ravno take karte skrbijo za to, da jih je treba imeti v mislih pri deckbuildingi in samem igranju ter se jim primerno prilagoditi. Potem je tu recimo Mox Opal, ki Affinityu omogoča tiste eksplozivne T1 playe, nekako tako kot je to v času Eldrazi winterja počel Eye of Ugin. Osebno pa sem mnenja, da so bani potrebni le v primeru, kadar lahko določen deck zaradi le ene karte konsistentno zmaguje T2 ali T3. V nasprotnem primeru se mi zdi bolje, da igralci malo pobrainstormajo in sami poizkusijo najti načine, kako se spopasti s tem in tako še izboljšajo svoj deck. Kar pa se tiče unbana pa se mi najbližje zdita Stoneforge Mystic in Jace, the Mindsculptor. Format se je v zadnjem času zelo pohitril, kar pomeni, da je Jace s 4CMC preprosto prepočasen, da bi lahko format oz. deck izkrivil do takšne mere kot npr. Umezawa’s Jitte. In ker je slednji benan, se mi zdi da je Stoneforge Mystic zrel za unban.

Najljubša karta, s katero bi želeli igrati v Modernu, pa to ni mogoče (bodisi zaradi nizkega power-levela, ali pa ker ni legalna v formatu)?

Rutar: Uff, odkar so odbannal Nacatla take karte ni. Morda bi si še najbolj želel več igrati z Restoration Angelom, karta je res kul.

Hren: Takih kart je seveda kar veliko. Izmed tistih ki so na Modern ban listi je to vsekakor Umezawa’s Jitte. Poleg tega bi rad videl še kakšno karto, ki zaradi starega printa ni prisotna v Modern pool-u kart (karte starejše od 8. edicije). Na primer Opt in Memory Lapse, kar pa je seveda iluzorno za pričakovati, saj sta z vidika standarda karti premočni.

Kunič: Cabal Therapy.

Holc: Stoneforge Mystic. Od nekdaj mi je bila karta všeč (po power levelu in artu in vsem) in zmeraj sem jo želel igrati sam mislim da jo še kaj kmalu ne bomo (če sploh) videli v Modernu.

Mario: Zagotovo Cloudpost. Cloud post decki so vedno zabavni!

No, Counterspell

Rene: Zanimivo bi bilo videti kam bi se uvrstil Jace, the Mind Scultor – pa ne mislim cenovno. Trenuten metagame je tako hiter, da se mi zdi, da Jace praktično sploh ne bi prišel do izraza.

Lazič: Undead Warchief, meni osebno izjemno dobra karta, morda bojo naprintal kakšnega podobnega zombija. Rad bi da bi bilo več tribala v Modernu.

Šel: Res si želim igrati BG rock s Phyrexian Obliteratorji. Sem tudi že 2x probal na Modern ponedeljkih na Ježici, vendar brez večjih uspehov – morda nekoč, ko bo 70% mete Zoo.

Vakselj: Vsekakor Doubling Season. Od nekdaj so mi všeč mehanike s counterji in Doubling Season deluje z vsemi permanenti, torej tudi Planeswalkerji, kar posledično pomeni, da lahko pri določenih uporabiš ultimate takoj, ko pridejo v igro. Potem pa je tu še del, ki podvaja kakršnekoli tokene. Več = bolje!

Slovenci so kljub naši velikosti in številu že dosegali rezultate v MTG, a vendar mora obstajati še potencial za razvoj scene. Kako bi po vašem lahko učinkovito prispevali k nadaljnjemu razvoju tekmovalne scene v igri MTG (govorimo o sanctioned dogodkih od FNM pa do GP, tudi o casual igralcih, ne pa o kitchen table).

Rutar: Če bi to vedel bi že naredil. Nekako se mi zdi, da neke želje po tekmovalnosti nI, kar potrjujejo nizke udeležbe na PPTQjih in WMCQjih. Nekaj ljudi je, pa vedno premalo. Če ni dosti ljudi, je težko organizirati turnir, ki bi pritegnil tekmovalne ljudi in imamo začaran krog. zato je lažje iti na GP, kjer je dovolj, da se nas zbere 6 ljudi, ki radi tekmujemo in že smo skupaj na velikem turnirju. Morda je problem, ker so nagarde na velikih turnirjih premale, da bi motivirale množico.Težko rečem, če ima kdo dobro idejo, sem takoj zato, da se sproba, ampak kot kaže turnir z visoko prijavnino in dobrimi nagardami, to ni.

Hren: Boljše informiranje igralcev recimo preko internetne strani z MTG vsebinami. Primernejši prostori, ki bi bili na voljo skozi celoten teden. Vzpostavitev trgovine, ki ne bi gojila mačehovskega odnosa ampak aktivno sodelovala pri oblikovanju in ohranjanju MTG scene.

Kunič: Več turnirjev z boljšimi nagradami in z čednimi sodnicami/sodniki. Res bi lahko tako privabili več tujcev, da nas naučijo novih trikov in strategij.

Holc: Hm, kaj pa vem, čim več organiziranjih turnirjev kakor jih imamo v Modernu na ježici kjer so s prostorom in tudi nagradnimi skladi poskrbeli, da so privabili nove igralce in obdržali tudi bolj izkušene. Mnogi igralci na tem turnirnju so potem tudi želeli in nastopili na mnogih GP-ih in s tem so pa širili slovensko MTG sceno po svetu in doma. Pomoje gre največ zaslug ravno temu turnirju in takim podobnim.

Mario: Ah ja, never ending story oz. zakaj se nas vedno istih 20 zbere na constructed magic eventu. Odgovor na vprašanje “Kako bi lahko vsak posameznik prispeval k boljši mtg sceni?” pa je sicer zelo preprost. Tako da se turnirja dejansko udeležiš!! Ne vem kako smo prišli do te točke, da imajo igralci sestavljene modern decke, a se z njimi bodisi ne upajo bodisi nimajo volje udeležiti nekega turnirja. Dolgo imam na sumu da so Magic igralci v bistvu velike neracionalne škrtice. Odtegovali si bodo od ust, da si bodo sestavili deck, a potem ko ga imajo sestavljenega jim bo žal vsakega evra ki ga bodo dali za prijavnino, vsakega evra ki ga bodo dali za prevožen kilometer do Ljubljane (ali pa kjerkoli že je turnir) in našli bodo vsak neumen razlog zakaj ne pridi na turnir. Ves ta čas pa bodo goldfishal doma. Žalostno. Ker narave ljudi ne moreš spremeniti je morda alternativa ta, da se poskuša ustvariti zdravo lokalno magic sceno. Ko se vas pa nabere za en avto pa le zberite pogum in pridite pogleda kako izgledajo nalepke onkraj domačega ognjišča.

Rene: Potrebno je graditi na mladih – za le-te je včasih udeležba na velikih turnirjih nemogoča zaradi visokih stroškov. Vsaj v Mariboru vidim, da praktično nimamo mladih competitive igralcev, ki bi bili pripravljeni žrtvovati vikend ali vsaj soboto, se odpraviti v Ljubljano ali Zagreb in odigrati na kakem PPTQ-ju, WMCQ-ju ali čem podobnem. Ali so tu zadaj res samo stroški ali še kaj drugega pa žal ne vem.

Lazič: Morda, da bi se naredila neka liga, kjer bi prijavljeni igrali skozi celotno sezono po vsej Sloveniji, v različnih formatih, in top X bi jih igral za nagrade. To bi bistveno pomagalo dvigniti tekmovalnost v Sloveniji. Podobno kot SCG v Ameriki. Lažje je govoriti, kot storiti, he he.

Šel: Po mojem mnenju nadaljnji razvoj MTG scene na splošno (ne zgolj tekmovalne) v Sloveniji ovira majhnost in nepomembnost našega tržišča. S tem je povezan tudi precejšen monopol enega podjetja, ki prodaja Magic izdelke – in to po precej dražjih cenah od tistih v Nemčiji. Torej za nadaljnji razvoj scene je potrebna zdrava konkurenca – več uvoznikov, prodajalcev, trgovin, prostorov za igranje, ipd., kar običajnemu igralcu magica prinese “več” za manj denarja, obenem pa tudi več turnirjev na kompetitivnem nivoju, ki jih lahko organizirajo zgolj “akreditirane” trgovine, vsaj kolikor vem. Poleg tega bi lahko v Sloveniji organizirali kakšne lige po vzoru tistih, ki jih imajo v ZDA (SCG na primer).

Vakselj: Po Sloveniji je več aktivnih Magic skupnosti, ki pa so več ali manj izolirane ena od drugih. Super se mi zdi ideja o nekem večjem dogodku, ki bi povezal vse te skupnosti. Recimo nek letni vseslovenski Magic turnir z dobrimi nagradami, kjer bi lahko vsakdo pokazal iz kakšnega testa je. Če pa se omejim zgolj na Ljubljano, potem bi rekel, da bi bila dobrodošla tudi kakšna druga lokacija poleg Črne Luknje. Lokacija je super in tudi prijavnine so dovolj nizke, da privabijo marsikoga, vendar sami aktivno ne prispevajo k razvoju Magic scene. Sama trgovina je v precej zanemarjenem stanju. Pravzaprav se “šlepajo” na dejstvo, da so edina trgovina v Ljubljani, ki tedensko ponuja FNM dogodke (standard ob četrtkih in draft/modern ob petkih). Modern se sicer ob ponedeljkih (in petkih, kadar je v Črni Luknji draft) igra še na Ježici, ki pa jo zaradi odročne lokacije redno obiskuje le peščica ljudi.

Kar se tiče odgovorov na prvo vprašanje so si naši sogovorniki po večini enotni, veliko pa se jih strinja da je še najbolj nevarna karta Become Immense. Medtem pa ima seveda vsak svoj Go-To-Deck, kar je značilno za naš najljubši format (t.j. Modern!). Za razvoj scene je bilo kar nekaj predlogov glede lige, ki se na lokalni ravni že pojavljajo po različnih koncnih Slovenije. Vsekakor je MTG aktiven pri nas, lahko pa bi skupaj še dvignili splošni nivo igre.

Preden zaključim s prispevkom bi se rad zahvalil vsem, ki ste sodelovali pri tem članku, pa tudi bralcem! Vsekakor lahko v prihodnje pričakujete še več podobnih prispevkov, ko bo napočil pravi čas za to. Do naslednjič pa…

Mull your hand

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply